KARAKTER PESERTA DIDIK DENGAN PENDIDIKAN KEWARGANEGARAAN

  • Mae Afriliani Universitas Pendidikan Indonesia
  • Dinie Anggraeni Dewi Universitas Pendidikan Indonesia

Abstract

Civic education is one of the subjects that gives learners insight into critical, rational, creative, responsible thinking and interacting with other nations. Character education is one of the requirements for joint responsibility, especially for the school, which is the principal thing in character education. The problem problem which the author will discuss in this research is whether the character of the learner is compatible with the education of citizenship? The purpose of this study is to know that citizenship education in the country of Indonesia has already applied its full character education. The study method in this article uses a descriptive and angket method, resulting from the study that the character education of leaners in civics is unfinished.

References

Atimah., Nur, N. (2019). PERILAKU PENYIMPANGAN SOSIAL ANAK BURUH MIGRAN (Studi di Unit Layanan Terpadu Perlindungan Sosial Anak Integratif di Kabupaten Tulungagung).University of Muhammadiyah Malang. http://eprints.umm.ac.id/id/eprint/5581
Dianti, P. (2014). Integrasin Pendidikan Karakter Dalam Pembelajaran Pendidikan Kewarganegaraan UntukMengembangkan Karakter Siswa. Jurnal Pendidikan Ilmu Sosial
Fauzi, FY., Arianto, I., Solihatin, E. (2013). Peran Guru PendidikanPancasila dan Kewarganegaraan Dalam Upaya Pembentukan Karakter Peserta Didik. Jurnal PPKN UNJ Online
Fauzi, I., Srikantono. (2013).Pendidikan Kewarganegaraan (Civic Education). Kaliwates Jember: SUPERIOR “PusatStudi Pemberdayaan Rakyat dan Transformasi Sosial”
Gunawan, H. (2012). Pendidikan Karakter. Bandung: Alfabeta
Hasan, SH. (2012). Pendidikan Sejarah Untuk Memperkuat Pendidikan Karakter. Paramita: Historical StudiesJournal
Kinseng, RA. (2017). Struktugensi: Sebuah Teori Tindakan. Sodality: Jurnal Sosiologi Pedesaan
Kurniawan, MI. (2013). Integrasi Pendidikan Karakter ke Dalam Pembelajaran Kewarganegaraan di Sekolah Dasar. Jurnal Pemikiran dan Pengembangan Sekolah Dasar
Maftuh, B. (2008). Internalisasi Nilai-Nilai Pancasila Melalui Pendidikan Kewarganegaraan .Jurnal Educationist
Maghfiroh, L. (2109). Pengembangn Buku Pengayaan Menulis Teks Drama Bermuatan Nilai-nilai Toleransi Bagi Peserta Didik SMP/MTs. Unnes Repository.
http://lib.unnes.ac.id/id/eprint/33756
Nasir, M. (2003).Metode Penelitian. Jurnal Universitas Pendidikan Indonesia
Nurhafid, A. (2017). Tinjauan Atas Penyusunan Anggaran Dan Realisasinya Sebagai Alat Penilaian Kinerja Perusahaan Pada PT Taspen (Persero) KCU Bandung.School of Business. http://repository.ekuitas.ac.id/handle/123456789/211
Rahmat, D. (2017). Implementasi Kebijakan Program Bantuan Hukum Bagi Masyarakat Tidak Mampu di Kabupaten Kuningan. Jurnal Unifikasi
Satya, PT. (2020). Peran Pemuda Milenial dalam Bela Negara (The Role Of Millenial YouthIn The State Defense). Jurnal Universitas Djuanda
Setiawati, E., Bahri, AS., Firmadani, F.,Safari, M., Pramanik, PD. (2020).Pendidikan Karakter. Bandung: Widina Bhakti Persada
Sudrajat, A. (2011). Mengapa Pendidikan Karakter?. Jurnal Pendidikan Karakter
Suharyanto, A. (2013). Peranan Pendidikan Kewarganegaraan Dalam Membina Sikap Toleransi Antar Siswa. Jurnal Ilmu Pemerintahan dan Sosial Politik UMA
Wijaya, H., Helaludin. (2018). Hakikat Pendidikan Karakter. Jurnal Sekolah Tinggi Theologi aJaffray
Published
2021-04-19
How to Cite
AFRILIANI, Mae; DEWI, Dinie Anggraeni. KARAKTER PESERTA DIDIK DENGAN PENDIDIKAN KEWARGANEGARAAN. Jurnal Ilmu Pendidikan Ahlussunnah, [S.l.], v. 4, n. 1, p. 281 - 288, apr. 2021. ISSN 2620-8458. Available at: <http://ojs.stkip-ahlussunnah.ac.id/index.php/jipa/article/view/157>. Date accessed: 21 june 2021.